28th January 2019

Digital markedsføring

Det er det nye nå, digital markedsføring – alle skal ha det men hva betyr det egentlig?! Er det å finnes på alle sosiale medier, lage sytti Instagram-posts om dagen, legge til 45 venner om dagen på Facebook og krone det hele med en 20-30 snaps?

Eller er det kanskje det nettrollene som gjemmer seg bak skjermene og skriver stygge ting på nett driver med – digital markedsføring av egne meninger?

Nei selvfølgelig ikke. Digital markedsføring handler om å nå rett målgruppe i riktig tid (helt som vanlig markedsføring med andre ord) men på nett og gjennom digitale medier. Hvem er dine potensielle kunder? Hva har du å si dem? For å lykkes med din markedsføring på nett må du for det første ha det som kalles Content. Innhold.

Hvis du ikke har noe interessant å si dine kunder, da kan du ikke regne med å nå de. Og hvis du har noe interessant å si dem, ja da må du finne den rette kanalen for å nå de. For å finne den rette veien kan det være helt sentralt å ha en strategi. En Lead-With-Value- strategi. Sammen med bra content vil strategien virkelig får kommunikasjonen og den digitale markedsføringen din å gjøre underverk.

For i dag kan vi virkelig nå de kunder du aller mest ønsker å nå. Det er ikke lenger markedsføring på bred front som når de store massene, nei nå er det nisje- og spesialisert som gjelder. Da kommer du ikke til å nå alla, men du når heller de som virkelig er viktige for deres virksomhet, og i lengden er det de som vil generere inntekter til firmaet.

Jobben for å nå ut er ikke langt unna fra å lage mange innlegg på sosiale medier som nevnt, men det pakkes som Søkemotoroptimering (SEO) og Konverteringsoptimering (CRO)